Comunicat SASIP: actualització Covid-19

Des de la Secretaria d’Atenció Sanitària i Participació del
Departament de Salut es tornen a posar en contacte amb nosaltres atesa
l’actual situació de crisi sanitària provocada per la COVID-19,
declarada com a pandèmia per part de l’Organització Mundial de la
Salut (OMS).

Com ja han comunicat anteriorment, des del Govern de la Generalitat i
concretament des del Departament de Salut s’han adoptat diverses
mesures de caràcter assistencial, pressupostari, fiscal i de
contractació pública entre d’altres, d’acord amb les necessitats i
les previsions de cada moment.

En aquest sentit, volem recordar-nos les recomanacions següents:

1. Estem davant d’una situació d’alerta sanitària en constant
evolució, i per aquest motiu és molt important que la ciutadania
disposi d’informació actualitzada i fiable, com també sobre què cal
fer en el cas que es tinguin sospites d’afectació per coronavirus.

2. Disposeu d’informació actualitzada al Canal Salut [1], on podreu
accedir a explicacions breus i entenedores sobre el coronavirus i
aspectes relacionats amb la situació actual, com ara:

* Com podem gestionar les nostres emocions i l’ansietat aquests
dies. Cliqueu aquí  [2]

* Com podem gestionar el dol durant la situació que estem vivint.
Cliqueu aquí [3]

* Tingues cura de la teva salut emocional a través de l’app
GestioEmocional.cat. Cliqueu aquí [4]

* Recomanacions per a l’ús de mascaretes. Cliqueu aquí [5].

3. També hi ha disponible informació per a professionals [6] del
Sistema de Salut de Catalunya, útil per conèixer i aplicar, en la
mesura de les seves possibilitats, a tots aquells col·lectius que
estiguin prestant algun tipus de cura o acompanyament a persones amb
problemes de salut.

4. La participació de tota la ciutadania és fonamental per superar la
crisi. Campanyes com el #JoActuo tenen com a objectiu promoure aquest
confinament a casa com a mesura necessària per a superar la situació
en que ens trobem, englobant  tres grans eixos d’actuació:

o    Solidaritat, on es fa una crida a agrair la feina dels
professionals sanitaris.

o    Crida a l’acció on es pretén difondre missatges que engresquin
els ciutadans a oferir col·laboració o ajuda a qui ho necessiti.

o    Col·laboració ciutadana: Els ciutadans es podran informar de
quines accions són les que poden dur a terme per ajudar els seus
conciutadans durant els dies de confinament.

5. Cal que tota la ciutadania i especialment, les persones amb algun
problema de salut previ, les persones que en tenen cura i el
col·lectius amb condicions de vulnerabilitat, coneguin, apliquin i
extremin les precaucions i recomanacions, donant molta importància a
les mesures d’higiene.

6. De cara a assegurar l’actualitat, la veracitat i la fiabilitat de
la informació rebuda amb relació a la COVID-19 i a la situació
actual, cal assegurar-se que la font de procedència sigui algun dels
canals oficials de la Generalitat de Catalunya i del propi Departament
de Salut, com ara Twitter (@salutcat), el canal @salutcat de Telegram, o
el web canalsalut.gencat.cat, així com també les accions comunicatives
emeses per les autoritats sanitàries.

Tags

top